Wednesday, February 4, 2015

Cum se vede Canada din Canada

Dupa multi ani de incercari am ajuns in Canada. Dupa inca 5 luni au ajuns si sotia si copilul. Deci am inceput o viata noua. Viata de emigrant. O tara noua, casa noua, masina noua second-hand :), job nou, amici noi si chiar prieteni noi. Totul nou. Si totusi nu e totul atat de diferit. Strazile au gropi, mai ales dupa iarna. Preturile in supermarket nu sunt intotdeauna corecte, dar partea buna e ca daca e gresit pretul primesti produsul gratis. Am experimentat asta de 2 ori :) si acum am inceput sa sper la produse cu pret gresit :), chiar le caut. Am auzit ca si aici politicienii fura dar nu este multa lume interesata de asta deci nu prea afli detalii. Lumea este interesata mai mult despre ceea ce face in weekend sau in vacanta, despre meciul de hochei de diseara sau cine vine in concert in oras. Asta pentru ca tot politicienii au grija ca tu sa ai parte de servicii sociale si de tot ce tine de partea asta, sa nu ai motive sa te plangi sau sa pierzi timpul gandidu-te la ce faci daca trebuie sa ajungi la spital, spre exemplu. Diferentele fata de Romania nu cred ca e nevoie sa le scot in evidenta la capitolul asta.
In viata de zi cu zi nu se intampla lucruri diferite fata de Romania. Te duci la munca, vii acasa, te duci la supermarket (care e la fel ca in Romania, mai putin preturile care sunt in general mai mici) si mai si dormi. Asta iarna, vara iesi in parc cu bicicletele sau sa te plimbi, ori iesi la un gratar. Diferenta este facuta de oameni. Oamenii aici zambesc, vor sa te ajute, sunt prietenosi. Multi ar zice ca e doar de suprafata asta cu prietenia si cu zambitul. Si ce? Nu ma intereseaza ce fac ei acasa in intimitatea lor cum nici pe ei nu ii intereseaza de ce fac eu. Ma intereseaza cum se poarta cu mine si atat.
Per total, incluzand si alte aspecte despre care nu am scris dar ma voi ocupa, din punctul nostru de vedere schimbarea si efortul merita. Acum ce va fi in timp, doar timpul o sa spuna. Sunt multe de scris dar acum ca am blog este timp de scris. Daca o sa si citeasca cineva ramane de vazut. :))

No comments:

Post a Comment